K o o r d i n u o j a mokinių profesinio informavimo ir konsultavimo darbo grupės veiklą direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Gaurytė.
Karjera – visą gyvenimą trunkanti asmeniui ir visuomenei reikšmingų asmens mokymosi, saviraiškos ir darbo patirčių seka.
PASKIRTIS: padėti mokiniui sėkmingai planuoti savo karjerą. Kiekvienas mokinys turi išmokti konstruktyviai žvelgti į ateitį: išmokti sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą bei planuoti savo vietą darbo rinkoje.
Ugdymo karjerai tikslas — sudaryti sąlygas visiems mokiniams ugdytis karjeros kompetencijas (žinias, gebėjimus ir nuostatas apie save, mokymosi, saviraiškos ir darbo galimybes, karjeros sprendimų priėmimą, karjeros planavimą, derinimą su kitomis gyvenimo sritimis ir realizavimą), kurios yra svarbios norint sėkmingai pasirinkti mokymosi kryptį, profesiją ar darbo veiklą, taip pat tolesnei profesinei raidai ir mokymuisi.
UGDYMO KARJERAI, KONSULTAVIMO IR INFORMAVIMO
DARBO GRUPĖS NARIŲ PAREIGOS
Darbo grupės narių vardas, pavardė |
Pareigos |
Dalia Gaurytė – direktoriaus pavaduotoja ugdymui |
Koordinuoja darbo grupės veiklą; kiti bendrieji su pradiniu, pagrindinių ir viduriniu ugdymu susiję klausimai. |
Jevenija Petrucina - socialinis pedagogas |
Darbo grupės pirmininkė, atsakinga už spec. poreikių mokinių ir jų tėvų konsultavimą ugdymo karjerai klausimais. Atsakinga už bendradarbiavimą su socialiniais partneriais profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais. |
Liucija Chaleckaja - psichologė |
Atsakinga už savęs pažinimo kompetencijų ugdymą. |
Tatjana Biskupska – rusų kalbos mokytoja, IV gimnazinės klasės vadovė |
Atsakinga už IV klasės mokinių ir jų tėvų konsultavimą profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais. |
Nijolė Mačiulienė – lietuvių kalbos mokytoja, I b ir II b klasių vadovė |
Atsakinga už Ib ir II b klasių mokinių ir jų tėvų konsultavimą profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais. |
Jolanta Jodkienė – muzikos mokytoja, I a gimnazinės klasės vadovė |
Atsakinga už Ia klasės mokinių ir jų tėvų konsultavimą profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais. |
Svetlana Beneckienė – matematikos mokytoja, 8 a klasės vadovė |
Atsakinga už 8 a klasės mokinių ir jų tėvų konsultavimą profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais. |
Gražina Pleskevičiūtė – geografijos mokytoja, III b klasės vadovė |
Atsakinga už 8 b klasės mokinių ir jų tėvų konsultavimą profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais. |
Jelena Šuškevič – chemijos mokytoja, II a klasės vadovė |
Atsakinga už II a klasės mokinių ir jų tėvų konsultavimą profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais; |
Karolina Veromej – anglų kalbos mokytoja, 8 c klasės vadovė | Atsakinga už 8 c klasės mokinių ir jų tėvų konsultavimą profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai klausimais. |
Karjeros koordinatorė mokiniams padeda:
Tėvams:
Klasių vadovams:
Kreipkis į karjeros koordinatorę jeigu:
REKOMENDACIJOS KLASIŲ VADOVAMS
1. Atkreipti dėmesį į kiekvieno vaiko asmeninį augimą, savęs pažinimą.
2. Organizuojant ir planuojant veiklas numatyti vaikų galimybes susipažinti su kuo įvairesnėmis profesijomis, jų atstovais, darbo specifika ir pobūdžiu.
3. Rekomenduojama išvykų/ekskursijų metu nurodyti profesinio veiklinimo tikslą.
4. 1-8 kl. mokiniai rengia karjeros planus ir juos sistemingai pildo. Karjeros planai saugomi klasių segtuvuose ugdymo karjerai koordinatorės kabinete.
REKOMENDUOJAMA LITERATŪRA:
Tai užduočių, klausimynų, bendravimo priemonė su mokiniais.
http://www.mukis.lt/lt/mokytojo_knyga.html
Tai ugdymo karjerai skirtas pratybų sąsiuvinis, kuris gali būti pildomas siekiant išsiaiškinti savo polinkius, gebėjimus, asmenines savybes, profesijų pasaulio pažinimui. Nuorodoje galima rasti el. versiją. Galima naudoti ir atskiras užduotis.
Pastaba: rekomenduojama progimnazijų mokiniams ypatingą dėmesį skirti Savęs pažinimo temoms.
http://www.mukis.lt/lt/mokinio-knyga.html
https://urbsys.kaunas.lm.lt/joomla/images/2015-2016/patartinegalimapasitikti.pdf
http://www.mukis.lt/lt/pradzia.html
Pastaba: atkreipti dėmesį į temų aktualumą 5–8 kl. Akcentuoti Savęs pažinimo ir su asmeninio augimo stebėjimu, pažanga temas.
http://www.mukis.lt/lt/geroji_darbo_patirtis/ramunes-kliaugienes-medziaga.html
http://www.mukis.lt/lt/literaturos_sarasas.html
Pastaba: testai pateikti skyrelyje „Karjeros planavimo žingsniai“.
Pastaba: įvairūs testai (pvz., „ar jūs pakankamai tolerantiškas“).
http://www.karjeroscentras.lt/
Pastaba: Lietuvos profesijų klasifikatorius; iš svetainės galima patekti į kitus internetinius puslapius, susijusius su mokymusi ir darbu.
https://www.aikos.smm.lt/Puslapiai/Pradinis.aspx
Pastaba: el. knygų „Profesijų aplankas“, „Beveik šimtas profesijų Jums“, „Profesijų vadovas 2007“ versijos; skyrelis apie mokslą, darbą, karjerą „Tavo karjeros mokykla“.
PROFESINIO ORIENTAVIMO, KONSULTAVIMO, INFORMAVIMO IR UGDYMO KARJERAI 2019-2020 m.m. VEIKLOS PLANAS
VILNIAUS SAVIVALDYBĖS GRIGIŠKIŲ GIMNAZIJOS UGDYMO KARJERAI TVARKOS APRAŠAS